Monday, December 1, 2008

Minat dan Harapan

















Ketemu.. minat dan harapan, harapan dan minat.. perniagaan.. itulah minat dan itulah harapan aku.. Rasulallah dah mnyuruh umatnya utk tlibat dalam pniagaan kerna ssungguhnya 99% rezeki d muka bumi ni adlh bmula dgn bniaga.. aku pecaya.. mungkin aku pernah tsalah langkah dsbbkn tlalu pecayakn org lain tp aku pecaya setiap kjayaan ssorg biasaannya bmula dgn kgagalan.. aku belajar.. skang ni bkn x pecaya org tp aku lebih bhati2 bila deal dgn org. Yg pasti aku x penah mgalah, selagi aku boleh dan mampu akan aku henjut sampai aku dapat. Tak penah sskali aku peduli dgn org lain, yg aku tau apa aku nk aku kena dapatkn, tu semua utk kepuasan aku.. Kt sini aku bsyukur dgn apa yg aku ada skrang sbb apa yg aku ada adlh hasil dr usaha aku utk lebih maju dlm hidup.. Dgn pmulaan yg kosong skurang2nya skrang aku ada ssuatu.. mungkin ni x sberapa bg sstengah org tp ini harta yg aku cari sendiri, bkn harta mak abah aku.. Bkn mak abah aku x mampu tp aku yg xnk mcm tu, aku penah tgk ksusahan mcm mana diorg naik peringkat demi peringkat so aku nk rasa mcm mana naik dari bawah. Andai satu hari nnt ditakdirkn allah aku benar2 bjaya, in'syaallah sapa yg ada dbelakang aku akan rasa tempiasnya.. Apa2 aja.. kepada kau..

2 comments:

SyaNa said...

semoga ape yg abg cita2 & harapkan akan tercapai

Diarihatiku1976 said...

Semua benda telah ditentukan.. minat dan harapan kena sama-sama diutamakan disamping dengan kreativiti yang kretif


ShoutMix chat widget